صبح صادق >>  بازار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۶۱۸۵۱

اقتصاد اولویت دولت چهاردهم

پایگاه بصیرت / جعفر قادری/ گروه اقتصاد
انتخابات ریاست‌جمهوری همواره محل توجه و اعتنا بوده است؛ زیرا تیم جدیدی از دولتمردان روی کار می‌آیند که بناست با وعده‌های داده شده به مردم بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات کشور را حل کنند؛ این موضوع در شرایط فعلی که تورم دو رقمی و چهل درصدی در سه سال گذشته به صورت مستمر ادامه داشته، بسیار حائز اهمیت است؛ لذا رئیس‌جمهور باید برای حل مشکلات اقتصادی آماده باشد.
آنچه در این موضوع اهمیت دارد، مسائل مرتبط با معضلات اقتصادی است که دامنگیر جامعه شده است. بی‌تردید، رئیس‌جمهور باید نگاه متفاوتی نسبت به قبل به حل مشکلات اقتصادی داشته باشد، یعنی عمده تمرکز و مبنای کار خود را باید روی حل موضوعات اقتصادی قرار دهد؛ زیرا باید به این موضوع واقف باشد که اکنون عمده‌ترین مشکلات جامعه در دل مسائل اقتصادی است که چالش‌زا شده است.
در این موضوع تردیدی نیست که مسائل اقتصادی پاشنه آشیل دولت چهاردهم به شمار می‌رود، طبیعی است اگر رئیس‌جمهور به این موضوع بی‌اعتنا باشد یا برای حل مشکلات اساسی مردم در حوزه اقتصادی، به ویژه بحث تورم و نوسانات نرخ ارز و تأمین معیشت مردم وقت نگذارد، قطعاً توفیق نخواهد داشت و اعتماد مردم از دولتمردان سلب می‌شود.
رئیس‌جمهوری که نتواند انتظارات و مطالبات مردم را برآورده کند، که در صدر مطالبات مردم، مسائل اقتصادی قرار دارد، قطعاً در سایر حوزه‌ها نیز شکست می‌خورد؛ چرا که رفع مسائل اقتصادی و کاهش نرخ تورم موضوعات ویژه‌ای است که مردم از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارند.
از سوی دیگر، یکی از عوامل مهم موفقیت دولت چهاردهم و به تبع آن موفقیت‌های کشور تنظیم روابط خارجی و بین‌المللی است، شبیه به آنچه دولت سیزدهم در پیش گرفت. این موضوع اهمیت دارد؛ چرا که توسعه تجارت خارجی، رونق‌زاست و رشد اقتصادی زمینه‌ساز اقتدار کشور می‌شود.
دولت چهاردهم و رئیس‌جمهوری که راهی پاستور می‌شود، باید مسیر روشن توسعه کشور را به درستی دنبال کند و برای هر یک از سنگلاخ‌های پیش رو برنامه‌ای داشته باشد تا از روی موانع عبور کند، موانع را کنار بزند و به هر نحوی که شده، تعهد و تمرکز خود را نسبت به خدمات‌رسانی به مردم به منصه ظهور برساند.
شهید رئیسی به مثابه الگوی یک رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر نشان داد خواهان ارائه خدماتی در بالاترین سطح به مردم شریف ایران است؛ به این دلیل هدفی جز سرافرازی انقلاب، نظام و ایران اسلامی نداشت.
شهید رئیسی مصداق بارز رئیس‌جمهور مردمی بود که برای خدا و موفقیت ایران کار کرد؛ لذا انتظار می‌رود رئیس دولت چهاردهم برای مردم صبوری کند تا بتواند مشکلات را یک به یک حل کند. از آنچه ممکن است در فضای سیاسی کشور رخ دهد، به نفع تأمین منافع عمومی مردم بهره‌برداری کند، در این صورت است که می‌توان به وجود ثبات در اقتصاد امیدوار بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات